ΑΙΤΗΜΑ-ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΒΛΑΧΕΡΝΑ ΠΡΟΣ ΑΡΠΑΚΩΤΗ
Έγγραφο αίτημα-επαναφορά του θέματος της διάνοιξης του δρόμου από Βλαχέρνα προς Αρπακωτή, κατέθεσε προς τους αρμοδίους ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Σπ. Παπαχρόνης. Επίσης με άλλο αίτημά του, ζητά τον καθαρισμό της καταβόθρας (στο κάμπο της Βλαχέρνας), αλλά και άλλων σημείων του κάμπου.
-
Τσαρουχάς Ηλίας του Σωτηρίου
8 Οκτωβρίου, 2015Σχετικά με το αίτημα της διάνοιξης του δρόμου από Βλαχέρνα προς Αρπακοτή με βρίσκει ριζικά αντίθετο και ειδικότερα μέσω του υφιστάμενου δρόμου που διέρχεται πλησίον της Ιεράς Μονής Παναγίας Ελεούσας με κατεύθυνση την τοποθεσία Μάνα.
Οι λόγοι πάρα πολλοί, και ειδικότερα:
Πρώτον: Μία ενδεχόμενη διάνοιξη προς Μάνα θα διαταράξει ανεπανόρθωτα τον υδροφόρο ορίζοντα των πηγών που βρίσκονται άνωθεν της Βλαχέρνας(Μάνα –Παψολύπη-Αι Γιωργή –Μισόνέρι) όπως έγινε στο παρελθόν με τα περίφημα φουρνέλα στο μισονέρι.
Δεύτερον: Θα διαταράξει τα αρχέγονα μονοπάτια τα οποία χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοι μας (όπως το παλαιό μονοπάτι που οδηγούσε στην Παναγιά και αφανίστηκε με την τότε προσπάθεια διάνοιξης δρόμου παρότι υπήρχε καλύτερη πρόταση) και τα οποία αποτελούν αναγνωρισμένα μονοπάτια από ορειβατικούς συλλόγους.
Τρίτον: Θα διαταράξει το φυσικό κάλλος που περιβάλει το χωρίο μας και αποτελεί πόλο έλξης και ένα από τα πλεονεκτήματα για την ήπια τουριστική ανάπτυξη.
Τέταρτον …Πέμπτον… Έκτον… .δεκάδες άλλοι λόγοι για να μην συντελεστεί αυτή η ανεπανόρθωτη καταστροφή…. λύσεις υπάρχουν …άλλες (πχ πίσω από το Νεκτροταφείο, κλπ)!!!
Αντί αυτού καλό θα ήταν να προωθηθεί από τις τοπικές αρχές το πρόγραμμα της ολοκληρωμένης διαχείρισης και διατήρησης περιοχής NATURA Μαινάλου της Περιφέρειας Πελοποννήσου που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Βλαχέρνας και ειδικότερα στο τμήμα …ανάδειξη μονοπατιών και σημείων ενδιαφέροντος για την ενίσχυση της ήπιας μορφής τουρισμού.
Προσκαλώ όλους τους Βλαχερναίους που σέβονται το περιβάλλον και την ομορφιά του χωριού τους να αντισταθούν στο σχεδιαζόμενο περιβαλλοντικό έγκλημα.!!!! -
Παν. Χαρ. Λολώνης
9 Οκτωβρίου, 2015Πραγματικά ενδιαφέρουσα πρόταση.
Κατά την άποψή μου, πάντως, υπάρχουν αρκετά ερωτηματικά όσον αφορά στα στοιχεία του αιτήματος:1. Πώς είναι δυνατόν το μήκος του δρόμου από το σημείο που αναφέρεται ως εκκίνηση έως το τέλος του να είναι μόνον 1.153 μ τη στιγμή κατά την οποία η ελάχιστη απόσταση (σε ευθεία γραμμή) από το νοτιότερο σημείο της Βλαχέρνας έως το κοντινότερο ως προς αυτήν σημείο της Αρπακωτής είναι 1.800 μ. Και «πετώντας» να ήθελε να πάει κάποιος θα έπρεπε να διανύσει τουλάχιστον 1.800 μ. Η διαδρομή που περιγράφεται στο αίτημα είναι τουλάχιστον 3.500 μ. Σημειώνεται ότι ο παλιός (παραδοσιακός) δρόμος, βατός από ανθρώπους και υποζύγια, θα πρέπει να ήταν περί τα 6-8 χιλιόμετρα.
2. Πώς είναι δυνατόν να χαραχθεί δρόμος για συνήθη αυτοκίνητα τη στιγμή κατά την οποία η κατά μήκος κλίση του θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30% (!) καθ” όλη την απόσταση των 1.153 μ. που αναγράφεται; Εξ όσων μπορώ κρίνω, μόνο ειδικά οχήματα θα μπορούσαν να κινηθούν σε τέτοιου είδους κλίσεις. Αν, στην εναλλακτική περίπτωση, δεχθούμε ως διαδρομή αυτή που αναφέρεται περιγραφικά στο έγγραφο (δηλαδή των 3.500 περίπου) τότε η μέση κατά μήκος κλίση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 10%, κάτι το οποίο, επίσης, δεν νομίζω ότι είναι εφικτό να τηρηθεί σε όλη τη διαδρομή λαμβάνοντας υπόψη τη μορφολογία του εδάφους.
3. Το ποσό που αναφέρεται ως κόστος (4-13 Ευρώ ανά μέτρο, ανάλογα με την περίπτωση που εξετάζουμε), για ένα τέτοιου είδους έδαφος που θα απαιτήσει εκβραχισμούς κλπ. κλπ., μου φαίνεται εξαιρετικά μικρό. Μήπως το κόστος που αναφέρεται αντιστοιχεί σε κόστος μελέτης του δρόμου και όχι της κατασκευής του;
4. Ο δρόμος, όπως προτείνεται, θα πρέπει να περάσει στην» καρδιά» μιας περιοχής που είναι δάσος και έχει χαρακτηριστεί μάλιστα και ως NATURA 2000, οπότε, η οποιαδήποτε παρέμβαση, θα χρειαστεί εγκρίσεις και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Υπάρχει πρόβλεψη για κάτι τέτοιο; Έχουν βολιδοσκοπηθεί οι αντίστοιχοι αρμόδιοι φορείς (π.χ. Δασαρχείο Βυτίνας, η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Σπάρτης κλπ); Από πού θα καλυφθούν τα έξοδα για τις εν λόγω μελέτες (ή έχουν γίνει);
5. Ποιά, πραγματικά, ζήτηση θα καλύψει ο εν λόγω δρόμος και τί στοιχεία υπάρχουν που τεκμηριώνουν τη συγκεκριμένη ζήτηση; Δικαιολογείται η συγκεκριμένη δαπάνη από κοινωνικο-οικονομική άποψη, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη του και το κόστος συντήρησης καθώς και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν στο επηρεαζόμενο περιβάλλον;
Τα ανωτέρω, κατά την άποψή μου, είναι καίρια ερωτήματα και η αρμόδια Δημοτική Αρχή θα πρέπει να τα λάβει σοβαρά υπόψη της τις αντίστοιχες απαντήσεις πριν προχωρήσει στη λήψη της οποιασδήποτε απόφασης.
Για το θέμα του καθαρισμού της καταβόθρας και του «καναλιού», δεν νομίζω ότι τίθεται κάποιο θέμα. Θα πρέπει να γίνεται από τον αρμόδιο φορέα και μάλιστα σε συστηματική βάση.
Αυτά ως μία άποψη, με την καλοπροαίρετη πρόθεση να συμβάλω στην όλη συζήτηση ένα θέμα που αφορά όλους μας.
Π. Λολώνης -
Παναγιωτης Σπυρου Παπαχρονης
13 Οκτωβρίου, 2015Αγαπητέ Παναγιώτη, κατ αρχήν να σε ευχαριστήσω για την επικοινωνία που είχαμε και που πιστεύω πως θα είναι χρήσιμη, τόσο για το θέμα του δρόμου, όσο και για άλλα θέματα που απασχολούν ή θα απασχολήσουν τον τόπο μας. Θα σου αποστείλλω όλα τα σχετικά έγγραφα τα οποία κατάφερα και βρήκα από τα αρχεία του δήμου, προκειμένου να έχεις μια πληρέστερη εικόνα του θέματος. Θα χαρώ πολύ μετά την μελέτη των παραπάνω εγγράφων να έχουμε μια εκ νέου επικοινωνία. Επ’ ευκαιρία θέλω να αναφέρω, πως θεωρώ ότι η διάνοιξη του δρόμου είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την προστασία και του δάσους και του χωριού μας σε περίπτωση πυρκαγιάς αλλά και ως μια δυνατότητα ανάδειξης, μέσω “σύνδεσης” της Βλαχέρνας μας, με το όρος Μαίναλο, (μεταξύ άλλων ενεργειών οι οποίες εν καιρώ θα δουν το φως της δημοσιότητας) σε μια περίοδος κατά την οποία γίνεται μέσω διαδημοτικής (3 όμορων δήμων) προσπάθειας, για την ανάδειξη του Μαινάλου. Στόχος μου, είναι σε αυτή την προσπάθεια να μην μείνει το χωριό μας απέξω!!!