Back to top
Κυριακή, 5 Μαρτίου, 2017 στις 3:01πμ | Κατηγορία: Παιδεία | J.Arkas
1η θέση του Δ. Σχ. Βυτίνας στον Περιφ. Διαγωνισμό Εκπ. Ρομποτικής 2017!

Μεγάλη επιτυχία του Δημοτικού Σχολείου Βυτίνας: κέρδισε την 1η θέση στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πελοποννήσου!

Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας, το Σάββατο 4 Μαρτίου 2017, Δημοτικά Σχολεία από τη Μεσσηνία, την Κορινθία, την Αρκαδία, την Αργολίδα και τη Λακωνία διαγωνίστηκαν στο πλαίσιο του Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2017, με θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», που διοργανώθηκε από τους Υπεύθυνους Πληροφορικής των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Περιφέρειας Πελ/σου.

Ομάδες μαθητών, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους και ύστερα από πολύμηνη προετοιμασία, παρουσίασαν εντυπωσιακά έργα με αυτοματοποιημένα συστήματα ρομποτικών κατασκευών, τα οποία προσομοίωναν το θέμα του διαγωνισμού αξιοποιώντας lego parts που λειτουργούσαν με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας δάσκαλοι/-ες και οι μαθητές/-τριες σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του οργανισμού μας της διάδοσης της νέας εκπαιδευτική μεθόδου STEM (Science – Technology-Engineering – Mathematics) στον τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης.

Την 1η θέση του διαγωνισμού έλαβε η ομάδα μαθητών που εκπροσωπούσε το Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας Αρκαδίας με το project με τίτλο «i-parking» (έξυπνο γκαράζ), μια ιδέα που δίνει λύση στην ανάγκη ταχύτερης και ασφαλέστερης στάθμευσης του αυτοκινήτου σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπου ο διαθέσιμος για ελιγμούς χώρος είναι περιορισμένος.

Για τη λειτουργία του αυτόματου γκαράζ χρησιμοποιούνται αισθητήρες απόστασης/κίνησης και φωνητικές εντολές, που ενεργοποιούν τους κινητήρες της κατασκευής. Ο συντονισμός του «έξυπνου γκαράζ» ρυθμίζεται από ασύρματα συνδεδεμένο ηλεκτρονικό υπολογιστή που εκτελεί εντολές στην γλώσσα προγραμματισμού Scratch.

Η ομάδα αποτελείται από τους μαθητές/-τριες:

  • Μαρκοπούλου Θεοφανία: Τεχνικός έργου-χειριστής ρομπότ
  • Κατσίγιαννη Σωτηρία: Προγραμματίστρια-συντονίστρια ομάδας
  • Ηλιόπουλος Μιχάλης: Αρχιμηχανικός

Προπονητής της ομάδας είναι ο εκπαιδευτικός Καρούντζος Ιωάννης, Δ/ντής του σχολείου.

Υποστηρικτικός Τεχνικός Σύμβουλος του έργου είναι ο μαθητής Χαράλαμπος Μαρκόπουλος, ενώ η ομάδα ενισχύθηκε τεχνικά και ηθικά από τους εκπαιδευτικούς κα. Μπαλή Βασιλική και κ. Ηλιόπουλο Δημήτρη. Πολλοί ακόμη μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς των μαθητών συμμετείχαν στην προσπάθεια του σχολείου.

Η χαρά και ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν ανυπολόγιστα μεγάλος, καθώς έδειξαν ότι ακόμη και μαθητές από τα μικρά περιφερειακά δημόσια δημοτικά σχολεία έχουν τις δυνατότητες να διαγωνιστούν επάξια σε έναν περιφερειακό διαγωνισμό ρομποτικής και τεχνολογίας.

Αναλυτικότερα, οι πέντε πρώτες ομάδες του διαγωνισμού εκπροσωπούσαν τα σχολεία:

  1. 5/θ Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας, Αρκαδία
  2. Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Μπουγά, Μεσσηνία
  3. 3ο 12/θ Δημοτικό Άργους, Αργολίδα
  4. Ιδιωτικά Εκπαιδευτήριων Μπουγά, Μεσσηνία
  5. Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Homo Educatus, Κορινθία

Οι παραπάνω ομάδες προκρίνονται στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα πραγματοποιηθεί στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, το Σάββατο 18 Μαρτίου 2017. Φορέας οργάνωσης του διαγωνισμού είναι ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την Cosmote.

Πηγές: Δ. Σχ. Βυτίνας

WRO Hellas

Σχόλια
  1. N.D.K.
    5 Μαρτίου, 2017

    Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και στον δάσκαλο τους Ιωάννη !!!

  2. Παναγιωτης Σπυρου Παπαχρονης
    6 Μαρτίου, 2017

    Μπραβο στα παιδια, μπραβο στους δασκαλους τους και ενα ξεχωριστο μπραβο στον πατριωτη μας τον Διευθυντη Γιαννη Καρουντζο!!Μπαβο Γιαννη!!!

Σχολιάστε

Όνομα (υποχρεωτικό)

Email (υποχρεωτικό)

Τηλέφωνο

Σχόλια